måndag 14 augusti 2017

Så mycket mindre tjänar kvinnorna i Västmanland

Det är dags att fundera på vilka frågor vi ska jobba med nästa mandatperiod.

Inför förra valet föreslog jag att vi skulle prova ha ett länsprogram. Ett dokument där vi samlade allt KD tycker är viktigt för Västmanland oavsett om frågan hör hemma i en av länets kommuner, på sjukhuset eller i riksdagen.

Programmet skulle svara på varför vi behöver kristdemokrater i Västmanland. Vad har vi att komma med som ingen annan skulle föreslå.

Den som kommer med idén får göra jobbet. Det är en regel sedan gammalt. Så även i detta fall.

Det här länsprogrammet är faktiskt en av de större utmaningarna jag har givit mig in på. Hur gör man när man ska skriva ett dokument utan att veta vad det ska bli av det? Under vilka rubriker samlar man texten, hur många sidor ska det till slut bli och vad ska huvudbudskapet vara, 1000 frågor...

Många många timmars arbete på fritiden blev det - typ 100 tror jag (det var innan jag jobbade heltid med politik) - men oj vad jag lärde mig mycket om Västmanland. Så det var väl investerad tid.

Budskapet i programmet gjordes om till en film.

Den funkar fortfarande. Behöver kolla om siffror och annan fakta fortfarande stämmer. Men har säkert inte ändrat sig jättemycket på 3 år.

Kolla här.









/M







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar