torsdag 10 augusti 2017

Bland mördare och lyxbåtar i Sandhamn





Vi tog oss en trip till Sandhamn med goa vänner. Många år har vi tänkt oss åka dit, äntligen hittade vi båtturer som passade.






Jag vet inte riktigt vad jag hade föreställt mig men det var i alla fall inte så som jag tänkt.




Gamla trähus och trånga gränder. Massor med båtplatser och massor med stora, dyra fina båtar. Väldigt mycket folk. Mysiga caféer. Sand. Nybyggda radhus, placerade tätt intill varandra.





Ett besök kan varmt rekommenderas


Man kan tänka sig att det är väldigt tyst och mörkt på ön när sol och sommargäster försvinner. Fanns mycket att titta på, inte konstigt Viveca Sten valt ut Sandhamn som miljö för sina deckare.
Det går att låna en karta och leta reda på platser ur tv-serien "Morden i Sandhamn."


Vi såg ingen mördare dock.


Tror jag.


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar