lördag 1 april 2017

Vallöftet: Stoppa människo-energi-slöseriet nu!

 
 
 
Få saker gör mig så irriterad, besviken och arg som när jag får göra saker i onödan.
 
Ååååkej allihop, vi har en deadline, 28 november ska alla vara klara. Vet alla vad som ska göras? Japp! Och så kör arbetet igång.
 
Skitsvårt att hinna bli klar, men yes, jag fixade det. 27 november kl 22.30, blev jag äntligen klar. Härligt! Va kul det ska bli.
 
Det blir 28 november. Ääähhum, nej jag är inte klar, inte jag heller, oj Malin, hörde inte du att vi sa vi skulle göra på ett annat sätt...
 
I hate it!
 
Och nu har jag förstått att det inte är särskilt ovanligt i den organisation jag arbetar i - Region Västmanland - att det slösas med männsikors energi och engagemang i onödan.
 
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera ett sådant vallöfte - jag har dock fortfarande något år på mig... Men tänker att det ska vara något om att inte slösa med människors energi. Eftersom det leder till tappade lustar och att utveckling och skratt kommer av sig.
 
Nästan inga arbeten och projekt blir som man först tänkt sig - det är inte det - det är just det där när resultat inte tas till vara eller när information om ändrade tider inte går ut - för att ta några exempel.
 
Det finns viktiga program för att spara fastigheters energi.
 
Jag tror det är minst lika viktigt att inte slösa med människors energi. Faktiskt.
 


/M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar