måndag 3 april 2017

En vanlig måndag för mig - en av de värsta för någon annan


Det vanliga. Det bästa.




Alla kliver upp.
Någon är sur och morgontrött.
Någon sprudlande inför något som ska hända.
Trängsel i badrummet.

Ingen frukost som duger.
Hittar inte skolböckerna.
Skynda skynda, nu måste ni gå.
Puss, hejdå och smäll i dörren.

Det vanliga.

Det gör mig så ont när jag tänker på de familjer där barnet idag inte låg i sin säng som vanligt.
Så fruktansvärt att mista sitt barn. Så fruktansvärt för ett barn att mista sin framtid.

Många tänker nog liksom jag - händer det mitt barn något - hur ska jag då kunna leva och skratta igen?

Samtidigt finns det många många föräldrar som gör just det. De är beviset på att det går. Jag vet inte hur. Kanske en sekund i taget till en början.




Tacksam för en vanlig måndag hemma och på jobbet, men denna måndag innehåller ovanligt många sorgsamma tankar.

 





Kram
 
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar