fredag 21 april 2017

Nån köpte såna av mig och de funkar bra än

 

Visst är det vackert i Västerås. Inte så många som vet hur vårt slott ser ut.

För länge sedan sålde jag blomlådor. Självvattnande blomlådor. Framtagna till en början av en man i Karlskoga för att användas på gravar. Man kan säga att jag pratat med väldigt många kyrkvaktmästare i Sveriges land...

Blomlådan är riktig svensk uppfinning. Emperilådan

Jag är väldigt nöjd över att få ha den erfarenheten av att arbeta tillsammans med en innovatör och entreprenör. Lätt är det inte att ta en idé till marknaden.

Blomlådorna utvecklades till broräckeslådor - stora balkonglådor. Jag sålde sådana till Västerås stad.









De används fortfarande efter 15 år. De är finare på sommaren förstås med blommor i, men det är inte långt kvar nu.


Riktiga grejer håller länge :)


/M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar