tisdag 18 april 2017

5 måsten inför fullmäktige




Imorgon är det dags igen. Imorgon är det regionfullmäktige.

Det är många ärenden att hålla reda på och tycka om, eller kanske inte tycka om. Jag får svar på frågor om bemanningen på barnkliniken och sen är det en motion från kristdemokraterna där vi föreslår bättre innehållsförteckningar på maten vid sjukhusrestaurangerna (de rödgröna tycker det duger som det är idag). Det är årsredovisningar och miljöprogram och en massa annat.

Och vad ser jag då till att göra för att förbereda mig inför ett fullmäktige. Jag kan tyvärr inte avslöja allt. Det är ju trots allt en match :)

1. Plocka ut det viktigaste i varje ärende. Och välj ut vilka ärenden jag ska förbereda särskilt.
2. Skriv anförande - tal. Till åtminstone ett ärende. Det är roligare att lyssna till väl förberedda inlägg.
3. Skriv ut talet, med luft mellan raderna, så det går att ändra och stryka lite.
4. Ta fram kläder
5. Ta med stiftpenna och suddgummi.

Jag är inte riktigt färdig med punkt 4. Mer än att det blir randiga byxor. Ska ordna med resten nu. Så det blir inte längre inlägg än så här.

Hejdå!


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar