måndag 27 mars 2017

Va sjutton håller jag på med det här för?

Ja varför håller jag på? Så har jag tänkt massor med gånger senaste året. Nån mer som känner så ibland?

Vissa veckor har jag jobbat dygnet runt. Kanske inte med kroppen men definitivt med knoppen. Opinionssiffrorna har inte sett bra ut - även om vi jobbat hårt, haft framgångar i media och lämnat uppskattade förslag.
 
Jag har blivit skälld på i fullmäktige och andra offentliga sammanhang och jag har drivor med gula lappar på saker som är ogjorda.
 
Vilken normal människa utsätter sig för sånt. Varför, varför, varför?

Men så kommer det ett mail, sprudlande av glädje från någon på BVC, över att äntligen ska hembesök införas då barnen är 8 månader. Det är inte viktigt för BVC utan för att alla barn ska kunna få så bra start som möjligt i livet. Och det efter att Kristdemokraterna lyft frågan i radio och fullmäktige.

Och så träffar jag Clownetterna i matsalen. Helt fascinerade berättar dom om att de lyssnat på mig i fullmäktige. Någon lyssnade på oss och förde Clownetternas talan i fullmäktige och nu har vi fått ett papper som säger att vi får vara kvar flera år istället för ett år i taget. Vi höll på ramla av stolen.

Eller när jag fick svart på vitt att vuxna personer med dyslexi äntligen ska få stöd och hjälpmedel. En fråga som jag pratat om i flera år i alla möjliga sammanhang.

Då kan jag inte tänka mig något bättre och mer värdefullt att göra just nu. Även om det är svårt.
För det är riktigt riktigt svårt det här uppdraget.
 
Men också roligt.
 


/M

3 kommentarer:

  1. Det är i motvind Draken lyfter 😃...'we gonna win' !

    SvaraRadera
  2. Det är de där stunderna man får spara på, som en liten skatt- inombords eller som jag; i ett litet block!

    Då kan man påminna sig själv om just- "Varför?"!! :)

    SvaraRadera