torsdag 5 januari 2017

Slipping through my fingers




 

Använder ledigheten till att städa lite, eller ganska mycket faktiskt. Hittade ett par av dotterns skor, som jag bestämt mig för att spara. Dom användes mycket flitigt för så där 10 år sedan.

Minns hur fin hon kände sig i skorna och hur väl de passade med alla möjliga klänningar och utstyrslar, både på kalas och i lek.

Härom kvällen såg jag filmen Mamma Mia. Den scen där mamman hjälper sin dotter klä sig till brud - så sjunger hon Slipping through my fingers.

Precis så känns det.

Tiden går så fort. Går inte att stanna. Rinner mellan fingrarna. Men minnena finns kvar. Gäller att förvara dem på bästa sätt. Fotografier och några små saker hjälper till :)

"School bag in hand, she leaves home in the early morning... I try to capture every minute."

När vi fick vårt första barn läste jag Anna Wahlgrens, Barnaboken. Det finns väl få böcker det finns så mycket åsikter om som den, men jag kommer alltid vara tacksam för att jag läste och tog till mig orden orden: Barn ska njutas!

För det har jag gjort. Varje dag. Det vet jag.





/M


 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar