söndag 8 januari 2017

Höjer ambitionen på sociala medier - efter tips i framgångsrik bok

 
Jo jag erkänner, jag har läst lite smått i boken Digital Succé av Frida Boisen. Om jag nu ska lägga tid på en blogg så kan jag försöka göra bästa möjliga med tiden.
 
Ett av Fridas tips är att finnas i så många sociala medier man mäktar med. De man har ska man också uppdatera regelbundet. Hur många är det för mig då tro?




 
Jag har min privata Facebook och så den här bloggen. Sen ansvarar jag också för en Facebook-sida för Kristdemokraterna i Landstinget (gå gärna in och gilla) och en hemsida för Kristdemokraterna i Västmanland.
 
Sedan finns också ett rätt så oanvänt Twitter-konto... Tycker det där med Twitter är svårt. Kan liksom inte komma på något hela tiden att skriva. Kort och fyndigt ska det vara också.
 
Men något nytt ska jag prova - det får bli LinkedIn. Många tycker det är ett bra ställe. Ska göra ett försök. Så om du också finns med där kan du leta reda på mig.
 
Några tips till tänker jag ta till mig, men vilka talar jag inte om idag :)


 
/M





2 kommentarer: