tisdag 3 januari 2017

Mitt tips för att tanka lugn och energi som räcker året om

 
 
 
 
 
Någon uppmanade mig att hitta en plats eller två - utomhus - där jag kunde tanka på energi utan att bli störd. Platsen skulle vara helt rofylld, trygg, vacker och göra mig glad.

Tanken var att sitta helt stilla och registrera, lyssna, känna, dofta. Sedan paketera minnet och när helst behov fanns återkalla känslan o lugnet från denna plats.

Jag har två sådana platser. Den ena finns på Möja i Stockholms skärgård. Där har vi varit idag.

Varje år fyller jag på minnesbanken och när helst jag sedan behöver under året, kan jag befinna mig på den platsen o ett härligt lugn infinner sig.

Det är svårt att hitta en tyst plats utomhus här i världen. Men de finns om man letar.
 
 
 

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar