torsdag 3 november 2016

Dagen som fotomodell och förhandstitt på resultatet

 


Jag har förmånen att arbeta tillsammans med en fotograf, Helena Köhl. Vi har tagit bilder på mig vid två tillfällen tidigare. Några kan du se här i ett tidigare inlägg.  Idag var det dags att förnya bildmappen.
 
 
 
 
Det känns faktiskt bra att ha fina bilder att använda här på bloggen, på hemsidan och i pressmeddelanden. Tillsammans med Helena är det inte så jobbigt längre att vara fotomodell.
 
Jag tog med mig ett gäng ombyten. Vi var runt på sjukhuset i Västerås och nere på stan för att få lite olika bakgunder. Den här gången stod jag till och med ut med att folk tittade  misstänksamt på mig när jag skulle vrida lite till på huvudet, sänka hakan, hålla in magen osv.
 
Vi var utomhus länge. Röda fingrar blev det. Är  alltså inte särskilt glamoröst liv det här med att vara fotomodell. Inget får man bestämma själv. Inte ens åt vilket håll man ska titta.
 
 
 
 
 
Tills vidare får vi hålla till godo med de bilder jag tog idag, men om någon vecka får vi - även jag - se de som Helena tog. Spännande.
 
Tack för idag Helena!
 
 

/M
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar