söndag 30 oktober 2016

Åh vilket party och vilken frisyr

Välkomna välkomna, vad trevligt att så många ville komma på fest a la 60-tal!
 
 
 
 

Det är nästan exakt ett år sedan Kristdemokraterna hade riksting i Västerås och jag hade det ärofyllda uppdraget att hålla i festen för ca 500 personer.

Jag fick långa mammas långklänning som hon sytt och hade på bröllop i slutet av 60-talet. Som tur var, fanns det lite sömnsmån att lägga ut...

Sen gick jag också till frissan och fick hjälp med en 60-talsfrisyr. Ska man stå på scenen en kväll och vara värdinna kan det vara kul att vara lite extra fin tyckte jag. Och det var det. Hade inte tänkt på hur många kameror som skulle plockas fram när Jesper Songer och jag klev upp på scenen till signaturmelodin för Hylands Hörna.
 
 
 
 
 
 
 
 

På menyn denna 60-talsinspirerade afton stod: Räkcoctail med rhode island-sås. Därefter Wallenbergare med potatispuré och gröna ärtor. Avslutningsvis Vaniljbavaroise, kanelkokta äpplen och krossade drömmar.
 
 
Värdparet, Malin och Jesper

Vid middagen underhöll Fantastic Four och sedan blev det dans (disco), tills det var dags för vickning. Varmkorv med bröd och pucko. Ingen ska gå hungrig från en fest jag är med och arrangerar.

Många skratt och glada miner var det. En kväll värd att minnas inte minst för att många ansträngt sig lite extra utifrån 60-talstemat. Det är viktigt att skratta och göra kul saker tillsammans!

Glöm inte det.


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar