fredag 28 oktober 2016

Så slutade mötet med Bonnier

 
 
 
Det är viktigt att vidga sina vyer. Egentligen behöver jag inte så väldigt mycket mer inspiration, men däremot kunskap. Igår åkte jag därför till Stockholm på ett Skandinaviskt rådslag om Cancervården. Mycket spännande. Och svårt. Framför allt de föredrag som var på danska...
 
 
 
 
Dagen arrangerades på Bonniers Conference Center i Stockholm. Jag lyckades promenera dit utan att gå fel. Bara en sån sak!
 
Dagen bjöd på ett antal olika talare från Sverige, Danmark och Norge. Gemensamt för alla tre länderna är att vi har/ håller på att införa standardiserade vårdförlopp inom cancervården.
 
Antalet cancerdiagnoser ökar i Sverige och hela västvärlden. Jag hade ärligt talat inte förstått vad det beror, men det hör ihop med att vi lever allt längre och därmed är det fler som hinner få en cancerdiagnos.
 
Hög ålder är något vi eftersträvar för vår befolkning och då behöver sådana som jag också förstå och ha en beredskap för att cancer kanske fortsätter öka, även om eller tack vare, att vi lever mer sunt och mår allt bättre.
 
 
 
 
Tillbaka vid tågstationen stod en tjusig limosin och väntade, undrar på vem?
 
Jag tog tåget tillbaka till Vässan :)
 
 
 
/M
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar