måndag 3 oktober 2016

5 bilder - min vanliga måndagspromenad mot veckans stordåd

Alltså jag gillar måndagar. Det är första dagen på en ny spännande vecka. Den här veckan är det dessutom Landstingsstyrelse som alltid är månadens höjdpunkt.
 
 
 
 
Ja, jag åker bil till jobbet. Jag vet att det är dåligt både för mig och miljön, men det tar nästan en timme med buss och 10 minuter med bil, så det är därför.
 
Den lilla promenaden genom Mirakelskogen är alltid lika uppfriskande.
 
 
 
 
Det här är drömplatsen för en park för patienter och anhöriga, som jag skrev om i ett tidigare inlägg, vilket skulle vara möjligt om vi tillät sponsring. Men nej säger di röde.
 
Från ytterdörren är det inte många steg till kaffeautomaten på nedre botten. Och kaffe behövs för en bra start på dagen.
 
 
 
 
 
 
En helt vanlig måndagsmorgon innebär också ett uppstartsmöte för veckan med Helena. Och det är då spänningen drar igång. Vad ska vi fokusera på den här veckan?
 
 
 
 
Jag tänker mig antingen något av alla förslag som finns i Kristdemokraternas budget eller också att de rödgröna tycker att allt redan fungerar optimalt med integrationen och därför avslår våra förslag.
 
Och där var en ny arbetsvecka igång!
 
 
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar