fredag 30 september 2016

Nya brillor på gång – men vilka ska jag ta







Jag trivs mycket bra i mina glasögon som är det första paret med progressiva glas. Ni vet såna som gör att man ser bra på både långt och nära håll.

Har alltså ett par sådana progressiva. Med nästan osynliga bågar. För ett år sedan gick de sönder. Och jag fick försöka klara mig på de gamla glasögonen. Det var samma vecka som jag försökte styra upp ett 50-årskalas och en del annat. Ursäkta uttrycket men jag höll på att bli galen. Hur jag än höll huvudet så var det dimmigt.

Tänker därför att det kan vara bra att ha ett par till. Om utifall olyckan är framme igen. Här exempel på två bågar.


Vilken är bäst?




Med den champagne-färgade till vänster kommer jag vara lite före min tid. Den har liksom inte hunnit bli modern än. Vi får se vad det blir…

Ha en skön helg. Snart är det äntligen måndag igen.

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar