tisdag 16 augusti 2016

Välkommen Ernst Kirchsteiger till min arbetsgrupp







På en öde ö: Nu kan det väl i alla fall inte bli värre? Jo, titta där kommer Ernst Kirchsteiger simmande!
.
5 mg Ernst-tabletter som gör dig mjukgörande och helylle under 3 timmar.
.
Det finns mängder med skämt och kommentarer kopplade till Ernst. Samtidigt fortsätter han ha stora tittarsiffror på bästa sändningstid. Han berör – på ett eller annat sätt. Någon tycker han är totalt värdelös, en annan att han är fantastisk – men alla har en åsikt.
.
Det är mitt jobb att försöka hitta frågor som är viktiga för länet och för människor som lever här. Helst ska det vara frågor som folk är intresserade av och som kan skapa debatt.
 .
Om jag inte lyckas få människor att känna något så är det heller ingen idé att rösta på den där kristdemokraten Malin Gabrielsson.
Kanske borde jag bjuda in Ernst till min grupp så vi fick ta del av hans tips på hur man bäst berör…och stör... funderar jag på… Jag skulle kanske behöva Ernsta till mig lite…
Jag kan i alla fall inte låta bli att imponeras av att, trots alla karikatyr-teckningar och nedskrivningar, nu senast av Robert Aschberg, så jobbar Ernst vidare, barfota med såg och rundstav.
.
Och fortsätter leverera citat vi kan dra på munnen åt.
Han kör sitt race. Och är framgångsrik. Det är coolt tycker jag.
/M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar