måndag 28 mars 2016

Från bäst till sämst på ett ögonblick


Hej på er.
Hoppas ni njuter av en av årets stora högtider och att ni lyckas få lite solstrålar på er. Att få sitta i vårsolen en stund med en kopp kaffe och en liten chokladbit är värt att längta efter hela året.

Blåsippan som nu uti backarna står.

Ni vet när man varit så länge på ett jobb att man vet var allt finns, man vet vilka som jobbade här för 10 år sedan, frågor ställs i parti och minut som om man var ett uppslagsverk och det mesta går på rutin.

Men så plötsligt en dag finner man sig själv på en ny arbetsplats och vad händer då!? Nu måste jag fråga. Ingenting vet jag längre. Inte ens var fikarummet är. I pannan står det ”Ny på jobbet.” Jobbigt. Ja, så har det i alla fall varit för mig. Det är klart jag har mina kunskaper med mig, men rutinerna är nya, arbetskamraterna är nya och en hel del av arbetsuppgifterna. Mycket, mycket att lära.
Det finns inget mer utvecklande än nya arbetsuppgifter och utmaningar – men smärtfritt är det inte att börja nytt jobb.
2015 kommer gå till min historiebok som det år jag klev ur min comfort zone för att bli den politiker jag vill vara.
Nu var miljön inte ny för mig – men flera av arbetsuppgifterna – framför allt den som arbetsledare och chef, och dessutom ansvaret. Ansvaret för att se till att Kristdemokraternas landstingspolitik blir känd och spelar roll för länets invånare.
Att blogga är också nytt – inte det heller helt enkelt. Det skulle vara spännande att veta varför just du läser det här J.
Ha en fin dag!
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar