måndag 12 november 2018

The winner takes it all - eller?

All politisk inspiration rann plötsligt av mig. Det jag jobbat för i många år och trott på (fortfarande tror på) skulle vara det allra bästa för Västmanland blev inte verklighet, i och med att centerpartiet och liberalerna i sista stund valde att byta sida.


Paradoxalt nog gjorde Kristdemokraterna det bästa valresultatet på länge. Vi ökade med 2 mandat, vilket gör stor skillnad för den grupp som jag leder, men också för partiet.


Jag kommer fortsatt sitta kvar i Regionstyrelsen och ha ett uppdrag på heltid som regionråd i opposition, vilket jag är tacksam för och jag ska göra mitt allra bästa!


Jag har tillåtit mig en paus från det som går att pausa (bloggen till exempel). Det fanns behov av lite tid att tänka och känna och hitta glöden igen. Det är på gång. Det kan jag känna nu. Mycket skönt.


Och även om Kristdemokraterna inte kom att ingå i styret för Region Västmanland så kommer vi kunna vara med att påverka. Och det ska vi göra! Så några vinster ser jag fram emot under mandatperioden.


Till nästa fullmäktige har jag ställt frågor om den palliativa vården. Varför är det stängda platser i det alldeles nybyggda huset? Finns det inte pengar kvar till personal eller vad?


Som sagt, skönt att känna glöden och när pulsen går upp.


Det blir fler blogginlägg, men kanske inte riktigt lika ofta som förr. Vi får se :)




Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar