fredag 16 februari 2018

men du är ju en kändis

Igår blev en dag utöver det vanliga.

Tur det, för det var nog max vad jag kan klara av på en dag.

Inledde morgonen med att lägga lite extra engagemang vid att se bra ut, eftersom fotografering stod på schemat.

Håret ville typiskt nog inte som jag, så det blev att börja om från scratch. Sedan beslutsångest över vilka kläder som skulle packas med. Det är inte bara en som är med och tycker om det här med klädval nu för tiden, är nog uppe i bortåt 10 personer eller så.

Väl framme på jobbet, glömde jag naturligtvis telefonen i bilen, men några extra steg är bra motion och därmed bra för den psykiska hälsan.

Fotograferingen med Simon var kul. Inväntar spänt de nya bilderna. Här en av de få jag hittills fått se.



Sen var det dags för sista förberedelser inför eftermiddagens tal på seniorernas årsmöte, innan ett kort besök i hemmet för snabblunch (extra extra knaperstekt falukorv från dagen innan). Lite ny hårpiff eftersom det inte skulle hinnas med till nästa evenemang.






Det bjöds på superhärlig stämning och gott fika hos seniorerna. Jag fick berätta om vilka frågor som är aktuella - inte minst bygge av ett nytt sjukhus. Självklart pratade vi också frågor som är viktiga när man blir äldre.







Sedan hem igen för snabbt ombyte för att vara med på fest med anledning av att Västerås Science Park firade 20 år. Ett evenemang även maken var anmäld till. Kul att kunna göra saker tillsammans.





Massor med entreprenörskap och företagande hela kvällen.

Bordplacering var det. Det stod nummer 17 på lappen jag fick. Visade sig vara det bästa och trevligaste bordet så klart.

När jag hittat min plats, bland nästan okända människor, tittade en av dem på mig och sa:

"Men du är ju en kändis"

Eftersom det är ett av mina mål att bli mer känd i det här länet - ja det är en förutsättning för fler röster i höstens val - så vad det roligt att höra.

Men annars är jag fortfarande bara Malin.

Som sagt, en intensiv men bra dag.

Tack för att du lyssnat :)


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar