söndag 7 januari 2018

Erkänner - fick årets julklapp och älskar den redan

Uppväxt i Uppsala så cyklade jag jämt. Trots att det alltid var motvind. Sedan jag flyttade därifrån så har jag bott på gränsen för långt från stan och jobb för att cykla.



Jag har provat nån gång att cykla till nuvarande arbetsplats. Tog ca 40 minuter plus att det är grymt jobbiga backar. Blir för stor skillnad mot att ta bilen. Därför har jag länge sagt att jag skulle vilja ha en elcykel. Jag gillar ju att cykla.
.
Och så fick jag en elcykel i julklapp i år! En att dela på med familjen. Det har kanske inte varit så perfekt cykelväder ännu efter jul, men några vändor har jag hunnit med. Är så galet roligt! Så att man skattar högt när cykeln drar iväg.
.
Provat en vända till jobbet, 25 minuter, och var bara lagom varm och uppfriskad när jag kom fram.
.
Nu blir det cykla av igen. Kanske inte varje dag, men väldigt mycket mer än tidigare i alla fall. Det blir bra både för mig, för ekonomi och för miljön.



/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar