torsdag 21 december 2017

Regionrådets tre julmåsten

En liten intervju med Regionråd Malin Gabrielsson om julen - ja med mig alltså :)



Hur firar du och din familj jul?
Det är lite olika, men vi brukar inleda med en varsin klapp i pyjamas, bara vi fyra i familjen. Sen blir det julmat med släkten, Kalle Anka, tomte och julklappar och midnattsmässa. Juldagen är alltid vila.

Dina tre julmåsten?
Familjen, städat, julklappar

Vilka rätter är viktiga på ditt julbord?
Dels är det julgodis, men det hör inte riktigt till julbordet kanske. Sedan kan det inte bli för många sorters sill. Janssons frestelse och skinka finns alltid.

Tips på nyårsdessert?
Jag gillar buffé - då finns det alltid något för alla. Ett alternativ är att göra tre små olika godsaker till alla. Ett litet glas pannacotta, lite fruktsallad och en fint inslagen hemkokt kola.

Och det där med julklappar?
Jag erkänner, jag älskar paket...

Jag tycker julen handlar om att ge. Det innebär att även om barnen får fler klappar än föräldrarna så har även mamman en önskelista så barnen få ge och anstränga sig lite.

Varje år är det samma sak mellan de vuxna "i år blir det inte så många klappar", men sen är det så roligt - och så blir det många små i alla fall. På min önskelista i år finns som alltid kramar, men även en håruppsättningsmoj, örhängen och datorväska.

Men julönskan då...
I år har vi haft en önskekalender i KD Västmanland. På julafton önskar vi att ingen behöver känna sig ensam. Jag vet att det är en dag då många känner sig ensam. Men på önskelistan får man skriva vad som helst - och jag önskar verkligen det för alla på julafton.

Att ingen känner sig ensam.


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar