torsdag 27 juli 2017

Är det förbjudet att längta till jobbet på semestern?

Det är många som sliter väldigt hårt på sitt jobb.

Det är också många som inte har ett jobb eller som har svårt att byta. Och tro mig, jag vet exakt hur det känns att vakna med ont i magen inför en ny arbetsvecka. Exakt.



Men just nu tillhör jag den skara lyckliga människor som faktiskt trivs med sitt jobb. Jag trivs så till den milda grad att jag ibland redan på fredag eftermiddag längtar till det ska bli måndag.

Ibland tror jag jag är ensam i världen om detta fenomen. Redan på onsdagen brukar nedräkningen på Facebook börja till det ska bli helg och på måndagen är det bilder som visar hur jobbigt det är med en ny arbetsvecka.

Jag arbetar periodvis under mycket hög belastning. Egentligen är det så att det finns inget tillfälle då jag är färdig med mina uppgifter. Det är därför viktigt att koppla bort jobbet och gå ner i varv och ta ledigt. Inte minst för att få fart på kreativiteten.

Jag tycker också om att vara ledig. Jag älskar att pyssla hemma och ha familjen runt mig.

Men...

jag längtar i alla fall till jobbet efter ganska få dagar. Till alla fina människor, till den inspirerande miljö jag får befinna mig i och alla spännande och viktiga saker som finns att ta tag i. Kanske har det att göra med att jag nu jobbar med det som i många år varit min hobby.

Lite knasig är jag kanske, men det måste man väl få vara.

Eller är det förbjudet?


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar