fredag 2 juni 2017

Idolerna konkurrerades ut av Freestyle

Remember then... remememember

Fick syn på en affisch med mina första idoler - The Boppers. De firar tydligen 40 år i år och är ute på turné.





40 år ... usch vad gamla de blivit. Och ja, kanske jag också då. För 40 år sedan hade jag nyss börjat skolan.

Men det var någon skiva som de kom ut med i början av 80-talet jag fastnade för. Hade bild uppsatt på väggen. Mars Lagerwall var stora favoriten.

Då gick jag på mellanstadiet. På fredagarna var det rolig timme. Vi turades om att ordna, man fick vara inne på rasten för att planera så det var rätt poppis...

Ett populärt koncept var att ta med något hembakat och sedan arrangera melodifestival via en kassettbandspelare. Usch nu känner jag mig extremt gammal.

I alla fall. Mitt bidrag till melodifestivalen var Rama Lama Ding Dong med Boppers. Den segrade flera veckor, men sen ledsnade väl några av klasskompisarna ur gissar jag och tog med Freestyle - Fantasi. Och sen var det slut med Boppers.

Så här i efterhand tycker jag nog det var ett sundhetstecken för klassen. Freestyle känns nog lite mer passande.

Såg att The Boppers under sin turné kommer till Strömsholm, ska nog göra ett försök att ta mig dit. Live har jag inte sett dom.

Än.


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar