söndag 28 maj 2017

Mammor och min mamma





Visst är vi rätt lika - jag, farmor, mormor och så min fina mamma Margareta.

Facebook svämmar över av bilder på mammor, blommor och olika presenter en dag som den här. Och visst ska det vara så.
Mammor är viktiga.

Jag tycker förstås min mamma är viktigast. Och bäst.

Mest för att hon alltid finns där för oss.

Mamma har lärt mig om vem jag vill vara. Om villkorslös kärlek, om värme och att göra sitt bästa för andra människor och på sitt arbete, utan att glömma sig själv.

Om vikten av ett glatt och vänligt bemötande. Det kan knappast finnas någon som är mer serviceminded än hon - även om hon själv aldrig skulle använda det ordet. Det finns alltid något lite extra man kan göra för någon annan. Inga problem.





Mamma - så tacksam för att just du är min mamma.


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar