söndag 19 februari 2017

Det blir inte bättre för det priset


 


Har ägnat helgen åt att spackla, slipa och sätta upp fiberväv.
 
Jag tycker mycket om måleri-arbete. Är nog ett yrke jag kunnat tänka mig. Ja, slipandet är kanske inte superroligt. Men hänga tapeter och måla det är kul.
 
Nu har jag ju inte gått någon måleriskola, så det blir en hel del improvisation. Men det blir något i alla fall.
 
Mitt bästa tips är att se till att ha en vass kniv och något hårt att skära mot. Exempelvis en bred spackelspade. Inget är mer irriterande än att stå högt upp på en stege och försöka skära till en kant som bara knölar ihop sig. Been there, done that...
 
Det är mycket kvar innan det blir klart. Mer spackel i taket, lister, golv... Men sen blir det i alla fall en plats för arbete och spel. Återkommer kanske med fler bilder då vi kommit lite längre.
 
Imorgon blir det tillbaka till arbete med huvud istället för kroppen.
 
Omväxling förnöjer.
 
 
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar