torsdag 12 januari 2017

Näpp - den effekten av träningen trodde jag inte skulle komma så fort

 
 
 
Jag vet, jag tjatar lite om det här med att jag försöker träna nu för tiden, men jag skriver inte något om varje träningspass i alla fall.
 
Men det här med hurra och glada tillrop som man får på Facebook är inte att förakta för att fortsätta kämpa på. Och tänk om jag kunde inspirera någon mer till att röra lite mer på sig - det vore superkul!
 
I mellandagarna fick jag en introduktion på det gym som finns för regionens/ landstingets anställda. En varningssignal delades ut för januari som av någon underlig anledning brukar ha dubbelt så många besökare som andra månader.
 
Jag har varit där 5-6 gånger nu. Löpbandet är min favorit liksom de maskiner som drar i mina axlar. Och en stund efter avslutat pass, vet ni vad som händer då? Jo då kommer som en värsta energikick, det går inte att äta motsvarande mängd choklad för att få lika mycket energi. Det vet jag...
 
Hoppas jag lyckas hålla i två gånger i veckan nu när arbetet drar igång på allvar. Bättre ett kort träningspass än inget alls, är den melodi som fungerar för mig.
 
 
 
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar