torsdag 22 december 2016

Lucka nummer 23


Ork och tid för guldkant på arbetsdagen för landstingets personal
.
Att lyssna lite extra, att ta en kopp kaffe tillsammans med arbetskollegorna eller att fundera på hur arbetet skulle kunna göras bättre, är inte alltid självklart vare sig i vården eller på andra arbetsplatser.
 
Många går hem från arbetet och känner sig otillräckliga. "Lyssnade jag in min patient ordentligt?", "Hade jag kunnat göra mer i min omvårdnadsgärning" osv.
.
Att personalen har tid, ork och lust att göra det lilla extra är viktigt för patientens upplevelse, men det är också viktigt för att personalen ska trivas på sin arbetsplats. En god arbetsmiljö skapar man tillsammans.
 
Om all personal varje dag ges möjlighet att göra något lite extra öppnar sig möjligheter för en mer värdig vård och en bättre arbetsmiljö. Det önskar jag mig idag.
 
 
.
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar