torsdag 29 december 2016

Hurra - klarade ett nyårslöfte - gissa vilket.






Så klart jag avlade några nyårslöften. Det är samma varje år. Börja motionera och att äta mer grönsaker.
 
Osäker på om jag klarade det där med grönsakerna, men motionera har jag i alla fall kommit igång med. Hurra! Klapp på axeln till mig.
 
Hittills har det blivit mest löpning, men även lite studsmatta :)
 
 
 
 
Så nu är det dags att avancera lite och börja på gymmet. Provade den läskiga springmaskinen på band idag, men det finns en knapp att sätta fast på tröjan, så om man skulle råka glida iväg så stannar alltihop.
 
Testade de olika maskinerna för ben, mage och rygg också. Rekommendationen var att börja gå på gymmet två gånger i veckan, ca 1 timme och välja låga vikter. Det blir jobbigt ändå sa instruktören.
 
Vi får se, tror jag nöjer mig med en ännu lägre ambitionsnivå än så. I synnerhet för januari. Det var tydligen den månad som har allra flest besök till gymmet. Ni vet månaden precis efter nyårsafton då löften avläggs...

Här mina kom-igång-tips. Om det funkar för mig, kanske det funkar för dig.





/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar