torsdag 17 november 2016

Årets julklapp - vilken fiffig grej!

Grundare av Weathergoods
Ser ni årets julklapp? Fluffiga muffar på styret!
Jag brukar säga att det är inte idéerna som är det svåra.
Det kan kanske låta kaxigt från någon som snarare har problem att stänga av sin idéspruta än att få fart på den. Jag vet att en del tycker det är jättesvårt att hitta på nya saker, men jag hävdar i alla fall att det är lättare att hitta på en idé än att förverkliga den - oavsett hur hårt inne idéerna sitter.
Idag har jag varit på 60 + mässan i Västerås. Jag gick såklart runt några varv och precis när jag skulle gå hem kom jag till en monter med två tjejer och en massa tillbehör för cyklister. Det visade sig att de stod bakom idéer, design, produktion, marknadsföring, försäljning - hela kittet.
När jag berömde dem för deras insats fick jag ett förvånat tack tillbaka. Jag hoppas de kände att jag verkligen menar det jag sa.
Det tålamod och den uthållighet som krävs för att klara en sån sak imponerar starkt på mig. Jag är tacksam för att vi har människor som orkar gå lite före. Viktigt att de inte hålls tillbaka.
Ingen ska hållas tillbaka för att ingen ska lämnas efter.
Grymt imponerad.

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar