lördag 12 november 2016

En riktigt bra fest med ljuvlig efterrätt - och snygg frisyr

 
Vit chokladmousse, saltkola och hallon
 
I fredags var det dags för årets fest för de som varit anställda 25 år hos Landstinget Västmanland.
 
Jag har den stora förmånen att få vara med på dessa årligt återkommande fester. Mycket mycket trevligt! Men också mycket mycket viktigt att vi som arbetsgivare visar våra medarbetare denna uppskattning.
 
Jag hade på dagen varit i Falun och träffat KD kollegor - fick lära mig massor med spännande saker, men det får bli ett senare blogginlägg.
 
Vis av erfarenhet hade jag bokat hjälp med håret, eftersom jag visste det skulle bli bråttom. Man kan säga att jag och inte alltid är helt överens med plattång och hårnålar. Ronja - den finaste granntjejen - fixade en tjusig håruppsättning. Till det blev det marinblå klänning, lite strass och silverskor.
 
 
 
 
 
Kvällen inleddes med mingel och snittar. Sedan utdelning av presenter och lite klassisk musik innan det blev dags för trerätters middag, med bordsplacering.
 
Gillar verkligen att det är bordsplacering. I år fick jag sitta vid personer inom IT, HR och ekonomi. Stark koppling till administration alltså - som jag tycker är spännande.
 
Under middagen underhölls vi med 80-talsmusik. Härlig stämning med sångtävling och allsång! Avlsutningsvis dans innan det var dags att nöjd och glad promenera till bussen.
 
Kvaliteten på bilderna från kvällen blev långt ifrån bra. Däremot var kvällen härlig. Och som vanligt när jag umgås med landstingets anställda imponeras jag av den kunskap och erfarenhet som varje individ besitter. Oavsett arbetsuppgift.
 






/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar