fredag 21 oktober 2016

Och där stärktes vårt vi - mycket

Idag har jag varit i Stockholm och representerat Västmanland i partifullmäktige.
 
Partistyrelsen har jobbat med en plan på hur vi ska lyckas i nästa val. Idag fick vi ute i landet säga vårt om planen. Och vi var inte riktigt helt överens med partistyrelsen....
 
Här med mina bänkgrannar. Mannen till vänster Larry Söder, representerar Halland i riksdagen, men är också Västmanlands riksdagsledamotsfadder. Tacksam att ha honom att rådfråga lite då och då!
 
Till höger är Elisabeth Kihlström, landstingsråd i Värmland, även det en person jag brukar kolla läget med i svåra frågor. Goda kollegor är viktigt!
 
 
 


 
 
 
 
Ute landet tycker vi det är viktigt att vår partiledare (som vi är övertygade om att många vill rösta på) ska finnas högst upp på allas riksdagslista. Partistyrelsen, där Ebba är chef, var lite mer blygsamma, men rösterna utifrån landet vann :)
 
Vi började med att lyssna till Ebbas hösttal, ja efter kaffet förstås.
 
 
 
 
 
Jag är absolut helt övertygad, till 100%, om att vi alla som satt där och lyssnade kände; Yes! Exakt - det är därför jag valt kristdemokraterna! Varför? Jo, för att Ebba beskrev varför familjen är viktig. 
 
Förutom ett gäng bra förslag för föräldrar, ungdomar och pensionärer så handlade Ebbas tal också om vikten av att det finns ett "vi" i vårt samhälle.
 
Idag stärktes Kristdemokraternas "vi". Härligt!
 
Nu kööööör vi!
 
 
/M
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar