söndag 21 augusti 2016

Tulpaner och Allium i en ljuvlig komposition

Trädgårdsdesign är en hel vetenskap. Jag tycker mycket om att påta i trädgården, men det finns andra som är bättre än jag på att hitta fina växtkombinationer - och då kan man kopiera :) Jättebra tycker jag.
 
I våras hade vi KD-träff i Gävle. Utanför deras Landstingshus fanns den här fantastiska rabatten. Jag fotade och tänkte så blir det någonstans.
 
Rabatt utanför Landstingshuset i Gävle
 
 
Nu har jag flyttat stenar och växter så det liknar Gävle-rabatten. Och i helgen var det dags för inköp av lökar. Tulpaner och Allium. De ska dyka upp mellan liten daggkåpa, stenar och funkia.
 
Nyanlagd rabatt hemma
 
 
Som tur var tittade jag på bilden igen när jag valde i affären. Min minnesbild sa mig blått - men på bilden är det faktiskt mer rosa och svart, så det är vad jag kom hem med.
 
 
 
 
Nu återstår att peta ner lökarna och invänta våren. Kanske blir det en perfect match.
 
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar