tisdag 30 augusti 2016

Hoppet om framgångar tändes i Gävleborg

- Hej Malin, brukar du hålla utbildning i Kristdemokraternas ideologi?
- Njaej, aldrig fått frågan, men det skulle jag kunna göra...
- Bra, välkommen till Vitsippsakademin 25 augusti i Gävle.
 
Oj, vad hade jag nu tackat ja till. Hur får man till en kväll om ideologi med nya och gamla medlemmar, ca 20 personer från Gävleborg. Tänka, tänka, tänka.
 
Men vilken kväll det blev! Visst harvade vi oss igenom ett gäng power-point-bilder. Det måste man ju, men när vi sen hade gruppdiskussioner då gick den tysta gruppen till en allt mer engagerad grupp. Kolla på den här bilden. Alla vill vara med! 




 
 
Och innan vi var klara, provocerade jag (pyttelite bara) och fick jag svar på tal att äldre människor är lika mycket värda som alla andra och kan och ska därför visst välja själva! Hurra! Och skolgårdarna behöver ha olika typer av utrusning, eftersom barn är olika. Hurra igen!
 
Full av energi vände jag åter till Västerås. Med ett sånt engagemang kan det inte gå annat än bra i nästa val.
 
Tack Gävleborg för att jag fick komma och för den fina chokladen!

 
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar