tisdag 23 februari 2016

Värkande trötta ögon kan faktiskt vara positivt


Jag har varit så fantastiskt trött de senaste dagarna på eftermiddagen. Ni vet så där så det värker i ögonen och man bara måste vila en liten stund. La faktiskt upp fötterna lite under dagens sista telefonsamtal på jobbet – men det är det ju ingen som vet…
Men – även i år har jag konstaterat att den här tröttheten hör ihop med ljusets återvändande. Idag var det faktiskt nästan ljust när jag kom hem. Härligt. Våren är på gång!!
Imorgon är det Landstingsstyrelse. Första mötet startar kl 8 och vi håller säkert på till bortåt tre-fyra – men dagen är fylld av spännande ämnen, så jag räknar med att det inte ska bli så svårt att mota bort vårtröttheten under de timmarna.
Vi ska t ex lyssna på Göran Stiernstedt som nyss lämnat ett gäng förslag om framtidens vård. Han vill föreslår att primärvården ska byggas ut kraftigt och att IT-djungeln ska städas. Den som vill kan läsa alla 793 sidor här. Jag har hittills nöjt mig med sammanfattningen.
Jag gissar dock att den största diskussionen på morgondagens landstingsstyrelse kommer handla om fysioterapi eller som det ibland heter sjukgymnastik...
Så här ser det ut om några månader. Vallmo och blåklockor är mina favoriter.


Ha det gott!

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar