fredag 22 januari 2016

Gissa vad jag vann?!


I söndags fick jag ett meddelande från SVT Nyheter Västmanland: ”Hejsan Malin! Du är den 3000 personen att gilla våran Facebook-sida så nu hoppas vi på att få ta en fika med dej…”
Redaktionschef, Anders Kauranen, ringde mig i måndags och vi kom fram till att fredag eftermiddag skulle passa bra – dvs nyss. Jag tackade ja till semla – men önskade mig en liten om det var möjligt. Jag brukar ha lite svårt för att prata och äta en stor semla samtidigt.
SVT håller till i Melkerhuset – mitt inne i Västerås. Förväntansfull inför mitt första möte med en TV-studio tryckte jag på ringklockan kl 14.30 och mottogs av samme Anders som jag pratat med på telefon. Ett glatt redaktions-gäng tittade upp från sina datorer. Där pågick arbete med att färdigställa kvällens nyhetssändning.
Arbetsplatser redaktionen, SVT Nyheter Västmanland



Jag fick se en kort film med klipp från reportage de gjort, allt från branden, till kungabesök och schacktävling. Tänk att så mycket roligt, intressant och skrämmande händer i vårt Västmanland.

Anders intervjuade mig. Jag fick svara på samma frågor som de som vunnit pris för gillande nr 1000 och 2000. Intervjun kommer på SVT Nyheter Västmanlands Facebook sida – du kanske också ska gilla den :)

Malin med vinsten: wienersemla

Sen dags för själva vinsten: gofika. Det blev kaffe och wienersemla. Det hade inte funnits någon liten – och tur var väl det – för den var så rackarns god att jag inte hade velat ha en smula mindre.
Under fikat försökte de nyfikna reportrarna hitta något litet som ingen annan visste och kanske råkade jag berätta om en hemlig hobby jag har, men den är som sagt hemlig.
Jag fick också en specialvisning av Robert av TV kameror och mikrofoner innan besöket var slut.
Reporter Robert Gustavsson, SVT Nyheter Västmanland

Tack till redaktionen på SVT Nyheter Västmanland för fika och en trevlig eftermiddag!
Kanske ses vi snart i ett annat sammanhang…
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar