torsdag 17 december 2015



Hej torsdag!




Imorgon är den här igen, fredagen, som nästan alla längtar efter. Sedan är det verkligen inte långt kvar till dopparedagen. Dan före dan, före dan, före dan.... ni vet. Snart så smäller det!

Är ni klara med julstök och klappar, eller gör ni som min politiska sekreterare Helena och fixar allt i sista sekunden (med migrän som följd)? 




# # #




Igår hade vi sammanträde och julavslutning i landstingsstyrelsen och frågan om lärcentrums flytt togs upp. Utfallet vart en aning förvirrande om du frågar mig...

De rödgröna bestämde att lärcentrum ska flyttas, eller så bestämde de att lyssna på personalen först, eller så bestämde dom att de vill flytta lärcentrum om det inte blir för dyrt ... Eller något sådant...

Jag, i all min enkelhet, tycker förstås att det hade varit bäst att först bestämma vilken verksamhet vi ska ha, och sedan börja snickra,så att vi inte snickrar i onödan, men det är jag det.

 
Känns i alla fall bra att jag knuffade på majoriteten så hårt att de till slut la till att de ska lyssna in personalen - vilket de naturligtvis borde gjort långt innan!




/M





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar