lördag 20 januari 2018

Att bli vald till etta - så känns det


Idag 20 januari 2018 har medlemmarna i Kristdemokraterna i Västmanland beslutat om vallistor till riksdag och landstingval för 2018. Och de tyckte jag ska toppa listan till landstingsvalet.
.
Det är alltså den lista som finns i vallokalen från partierna med olika namn på. Valsedeln till landstingsvalet är blå.
.
Jag är så glad!
.
Dessutom vann jag provvalet med stor mariginal. Det känns så väldigt väldigt roligt. En bekräftelse liksom.
.
Något som också känns roligt är att det finns många nya namn med på listan, blandat med erfarenhet. Det fanns många som var intresserade av att stå med på listan. Det bådar gott för ett bra valresultat.
.
Ärligt talat så är det också skönt att den här processen är slut med vilken som ska stå på vilken plats.
.
För den som inte förstått det så älskar jag mitt uppdrag. Det är så där att när jag öppnar dörren till personalingången på morgonen så blir jag förväntansfull och glad i hela kroppen.
.
Jag känner mig därför långt ifrån färdig. Jag har sett att jag kan åstadkomma förändring. Och jag vet att Västmanland behöver mer av Kristdemokrati.
.
Den här gången är jag vald på egna meriter. Det känns stort och fint. Och det är inte utan att jag också känner mig stolt över det jag åstadkommit. Men framför allt känns det ansvarsfullt. Det är ett förtroende jag har att förvalta.
.
Återstår att få invånarnas och väljarnas förtroende också.
.
Mycket arbete blir det. Absolut.
.
Men nu kör vi!
.
HEJA KD!
.
Och kryssa Malin på den blå lappen i vallokalen 😊



/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar