onsdag 6 december 2017

I kalendrarnas tid - här är min första



Mamma fixade en paketkalender. Jag tror det var en större grej för drygt fyrtio år sedan att få ett paket varje dag, än det är idag.

Jag kan inte påminna mig om vad det var i paketen, mer än att jag tyckte det var roligt. Jag har övertagit bonaden och jag och maken fixar fortfarande i ordning den, även om barnen nu är tonåringar. Men de är i alla fall barn. Sen har vi rationaliserat lite, blir paket vissa dagar bara.



I år har jag också ordnat med en KD Västmanlands önskekalender för barn och äldre. En blandning av önskemål om allt från att rent vatten, till att våga gå ut på kvällen, höjt bostadstillägg och vård i hemmet.


Önska sig får man, sen om man får allt är en annan sak.

Men det är ju viktigt i alla fall att berätta vad man vill ha, så alla vet det. Då är chansen bra mycket större att önskningarna slår in.

Se bara på bilden högst upp. Säkerligen hade jag önskat mig en gitarr.


Plötsligt händer det.


/M

P.S Förutom allt som står i önskekalendern så önskar mig också, jättemycket, att många väljer en valsedel det står Kristdemokraterna på i höstens val. Det blir så mycket enklare att fixa till det för barn och äldre då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar