onsdag 13 december 2017

Det bästa med lussetåget i Regionhuset

I Regionhuset jobbar några hundra personer. Varje år lussar 15-20 personer från huset. Det var tredje året för mig. Här tillsammans med Tomas Högström och Birgitta Andersson.





Första året var jag tomte med skägg. Jag hade dragit ut en visdomstand och behövde dölja den blå och alldeles för bulliga kinden bakom något stort fluffigt.

Vi tränar några gånger innan. På luciadagen vid kl 8 går vi runt i husets korridorer och samlingsplatser och sjunger.




Det är så roligt med alla leenden, nostalgiska blickar och applåder. Sen är det roligt att sjunga tillsammans också tycker jag.

Jag har sagt det förr - jag tycker det borde finnas en personalkör hos Region Västmanland. Jag försöker plantera idéen på så många platser som möjligt. Än har jag inte lyckats träffa på rätt person för att det ska bli verklighet.

Men plötsligt händer det.

Här en film från dagens feel good happening.

Håll till godo :)


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar