tisdag 17 oktober 2017

Förhandlingar och festblåsa - och minst en seger

Till helgen är det dags för partiets riksting. Det sker vartannat år. Till rikstinget får den medlem som vill komma med förslag på politik partiet borde driva.

Ett av mina förslag, som jag lämnat tillsammans med flera kollegor är att se över innehållet i barnsjuksköterskeutbildningen - och Ebba och partistyrelsen gillade förslaget. Hurra!!!



Den här gången ska vi till Uppsala, förra gången, för två år sedan var vi i Västerås. Då var jag väldigt involverad i arrangemanget. Den här gången blir det skönt att bara vara gäst och engagerad i förhandlingar och beslut.

Men tankarna går ändå tillbaka till då för två år sedan.

Galet mycket jobb var det - men jag var också galet nöjd med Västmanlands insats. Vi var många som jobbade hårt.

Avslutningsvis blev vi uppkallade på stora scenen och fick ta emot beröm av vår vice partiledare Jacob Forssmed. Han sa: det har varit så bra så jag tycker vi ska ha alla riksting i Västerås.

Precis just då svartnade det lite för ögonen, men nu har jag hämtat mig...

Jag höll framför allt i invigningsceremonin och festen. Dessutom jobbade jag och Jesper Songer hårt med att få fram en app.




På invigningen blev det dansuppvisning - det finns världsmästare i Västmanland. Det blev lite miss i kommunikationen så musikstycket blev mycket längre än det skulle bli - jag fick i panik springa upp i kontrollrummet.

Ingen märkte något mer än de stackars dansarna. Tur de hade bra kondis.


Som sagt det blir skönt att vara gäst den här gången.

Men sen är det det där med festklädsel.

Marinblått, plommon eller silvrigt är frågan.



Kanske klämmer ner alla varianter i väskan om det får plats så får dagsformen avgöra.

Roligt ska det bli i alla fall - alltihop!



/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar