lördag 10 juni 2017

Från jävla idiot till helt underbar på en vecka



En sak är säker - det blir aldrig enahanda på mitt jobb.
.
I min bransch är det omöjligt att vara alla till lags. Det ligger liksom i politikens natur att föreslå saker som så många som möjligt kommer att tycka om, men alla kommer inte gilla det.
.
I Västmanland har vi en relativt god ton mot varandra - vi som har politiska uppdrag. Det är jag tacksam för. Så är det inte överallt.
.
Det är många som väljer att kliva av sina politiska uppdrag ute i landet - utifrån hur debattklimatet ser ut mellan politiker och utifrån kommentarer, påhopp och hot från allmänhet.
.
Jag blev kallad "idiot" och "jävla nötter" veckan som gick på Facebook, utifrån vårt förslag om att utveckla elvägen längs E18. Hade varit mer intressant att få motargument...
.
Men avslutningen på veckan blev bättre. Då fick jag höra saker som: "ditt hjärta är på rätt plats" och "träffade några som talade gott om dig".
.
Blev en kombo av ris och ros kan man säga :)
.
.
/M













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar