tisdag 20 december 2016

Saknas några julklappar - här mina favoriter av barnens pyssel

 
 
Jo det finns ett och annat julpyssel i lådorna som finns där mest av sentimentala skäl. Men det finns också några saker jag tycker mycket om - och som jag mer än gärna plockar fram.
 
Det är framför allt en julgran och två ljuslyktor. Alstren är gjorda på förskolan, så riktigt hur de kom till vet jag inte men jag gissar:
 
Julgranen
Konisk frigolit, makaroner doppade i grön färg. Därefter limmade på konen. Antagligen först klister på frigoliten och sedan rulla i makaronerna. Avslutningsvis glitterlim.
 
Ljuslyktor
Glasburkar. Limma på brukens sidor. Inte under. Den till vänster är sedan rullad i grovt salt. Den till höger i strösocker och glitter. Sedan en röd rosett, även den limmad.
 
Dan före dan före dan före dan före dopparedan.
 
 

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar