lördag 17 december 2016

Såklart rädd för tomten - men han lämnade ett fint paket

 
 
 
 
Hittade lite gamla kort. Jag var 2,5 år och har inte det minsta minne från den julen. Som de flesta andra i den åldern verkar jag vara högst tveksam till tomten :) Trots att pappa höll i ordentligt.
 
Vi är på bilden hos mormor och morfar i Tierp, med fastrar och mostrar och julgran och klappar.
 
Jag hade nyss fått en lillebror, så en dockvagn var såklart en mycket passande julklapp. Om jag har förstått det hela rätt kom vagnen mer till användning, tre år senare då lillebror nr 2 anlände, men oj va många mil den vagnen gått!
 
 
 
 
 
 
Drygt 30 år senare fick vår dotter en dockvagn i julklapp. Superstressad lämnade jag barnen hos farmor och åkte runt som en galning i stan för att hitta en bra dockvagn, till inte för högt pris, men med de finesser hon önskade. Varför är det så viktigt att hitta rätt klappar?
 
Ja, ja, tror mitt minne är starkare av att flänga runt och fixa en bra julklapp än dotterns känsla när hon fick vagnen. Men även den dockvagnen har gått väldigt, väldigt många mil.
 
En dockvagn är en bra julklapp helt enkelt!
 



/M






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar