fredag 1 juli 2016

Vill helst inte vara en liten lort



Om man ska nå ett annat resultat måste man göra på ett annat sätt.
Jag är kristdemokrat. Jag vill att det ska gå bättre för oss i nästa val. Inte för min skull. Inte för partiets skull utan för att jag tror det skulle vara bra för människorna som bor i Västmanland och Sverige.
Göra på ett annat sätt. Det har vi väl i partiet alltid försökt med? Och sen i efterhand konstaterat att just den nya grejen kanske inte var så framgångsrik. Och ibland gör vi saker bra också. Faktiskt. Vad är det vi behöver göra på ett annat sätt då?
Astrid Lindgren sa: Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.
Åååh, hon är så jobbig den där Astrid. Hon är så mitt i prick.
Göra saker man inte vågar. Gå utanför bekvämlighetszonen. Chansa lite. Våga hoppa. Måste man verkligen det också???
Ja, så är det nog. Människor har förutfattade meningar om oss som parti. Tyvärr sitter det hårt. För att ändra på människors uppfattning om oss behöver vi röra oss bland människor vi normalt inte träffar på. Göra lite oväntade saker. Befinna oss i oväntade sammanhang. Men självklart med samma gamla goda värderingar som gällt i flera tusen år.
Ibland orkar jag inte vara annat än en liten lort – men ibland gör jag saker jag inte vågar. Idag t ex. Och nästa vecka. Vad? Det berättar jag en annan gång. Kanske.
Ha en skön helg!
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar