fredag 15 april 2016

Men varför är du kristdemokrat?




En av de vanligaste frågorna jag får är: Varför är du kristdemokrat? Frågan har såklart flera svar, men den i den här lilla filmen berättar jag om en av de viktigaste anledningarna för mig.

Filmen spelades in mer eller mindre improviserat på fredagen under partiets kommun och landstingsdagar förra veckan. På något vis lyckades filmsnuttar på olika personer sättas samman till en (annan) liten film om varför vi är kristdemokrater - alltså från fredagen till lördagen. För på lördagen spelades filmen upp i stora kongresshallen. Det var jag inte alls beredd på.

Man kan säga att jag är lite ovan att se och höra mig själv på film på så stor bild, men budskapet står jag för. Kvinnors företagsamhet är väldigt viktigt för mig i min politiska gärning. Och det handlar inte bara om att driva företag - det handlar lika mycket om att se till att få saker och ting att hända.

Den här helgen ska jag försöka vara företagsam nog att både flytta på buskar och gödsla i trädgården och att få ihop mitt anförande om landstingets bokslut till fullmäktige på onsdag.

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar