tisdag 15 mars 2016

Upp som en sol och ner som en pannkaka

I torsdags var det guldregn över företagarna i Västerås. Den årliga Guldstänk-galan gick av stapeln och jag var där - för första gången.

Biljetterna tog slut på 11 minuter, men vi hade lyckats i alla fall. Förutom prisutdelning och middag så stod minglandet i centrum hela kvällen.

Det är inte jätte-lätt att mingla tycker jag. Men det är väldigt spännande att träffa nya människor och lära sig mer om olika branscher och verksamheter.

8 stycken priser delades ut däribland årets marknadsförare och årets företag. Viktigt, viktigt att lyfta fram goda exempel som andra kan inspireras av, som vi kan känna stolthet över och inte minst för att visa dessa företagare att de gör en betydelsefull insats.
.
Säg den lycka som varar... Idag går det att läsa i VLT om att företagsamheten i Västmanland är sämst i landet. Även om företagsamheten hos kvinnor ökat något så är även den sämst i landet. Inte så kul att vara sämst i klassen precis... I vilket fall är det en väldigt viktig fråga för mig att kvinnor ska ha lika goda möjligheter att starta företag som män.




Bild från Facebooksidan - Guldstänk 2016


Det finns mycket vi kan göra för att öka företagande i länet, men just i Västmanland handlar det också om traditioner och att förändra attityden till företagande. Därför är Guldstänk viktigt.
.
Jag hoppas det var några som efter prisutdelningarna kände: Kan hon så kan jag!
.
En kväll jag kommer minnas länge var det i alla fall!


/M












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar