tisdag 19 januari 2016

Jag vann!!!




Plötsligt händer det…
 
I söndags fick jag ett meddelande på Facebook. ”Hejsan Malin! Du är den 3000 personen att gilla vår fb-sida, så nu hoppas vi på att få ta en fika med dej under veckan som kommer…” Hälsningar SVT Västmanland.


 
Först trodde jag det var ett sånt där grattis-till-högvinsten-brev som brukar ramla in, men det här var faktiskt på riktigt. Jättekul!!! Så på fredag eftermiddag blir det fika hos SVT i Västerås tillsammans med de som jobbar där.
 
Den senaste veckan har vi haft en debattartikel i länets tidningar om att KD vill fasa ut hyrläkarna i primärvården i Västmanland – idag i VLT. Läs här. Jag vet att det här är en fråga som engagerar. Att få träffa samma läkare på sin vårdcentral är den absolut vanligaste kommentaren när jag ställer frågor om hur man upplever vården. Det här var också ett av våra vallöften.
 
Nu hoppas jag i alla fall att fler ger sig in i den här debatten. Det behövs många, många röster och goda viljor för att kunna rubba på den här stora stenen.
 
Jag har nyss varit på en mycket trevlig lunch med en inte gammal, men en före detta arbetskamrat som lärt mig mycket om vem jag vill vara på en arbetsplats. Inte dumt med sådana vänner!
 
Ha en fin dag!

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar