torsdag 2 februari 2017

Entusiastisk inför en helt vanlig dag på jobbet

 
 
Egentligen vet jag inte om jag har så många helt vanliga dagar. De flesta är olika. Och det gillar jag. Men det finns en hel del arbetsuppgifter som är vanliga.

Inledningsvis på morgonen skannas media för att se vad som är aktuellt och om det berör mig på något särskilt sätt. Det kan vara en debattartikel eller att Ebba Busch Thor uttalar sig i någon fråga eller att media rapporterar om något från ett sjukhus i länet. Idag står det en hel del om Ebbas medverkan på nyheterna igår.
 
Sedan blir det resa till Regionhuset, vid sjukhuset i Västerås. På vägen upp till rummet medtag av en kopp kaffe.

En vanlig dag innehåller något möte jag är kallad till utifrån de uppdrag jag har, eller träff med någon tjänsteman eller verksamhet. Men just idag är det tomt vad gäller inbokade möten. Än så länge.

Varje dag ska det göras lite uppdateringar i sociala media - här på bloggen, Facebook, Linked In, hemsida mm. Och det är ju det jag gör nu. Varje dag kommer det såklart också ett gäng mail att svara på. Igår ville en medborgare veta med om vårt bussbolag, som exempel.
 
Resten av den här vanliga dagen kommer jag ägna åt att skriva klart en debattartikel till lokala tidningar samt några motioner (förslag) till Kristdemokraternas Riksting i höst. Jag ska också fortsätta sätta mig in i de frågor som finns på listan till Regionstyrelsen på onsdag.
 
Det handlar om en regional digital agenda, om inköpspolicy, om Örebro ska få köpa in sig i Västmanlands Lokaltrafik, om klimatkompensation av tjänsteresor och om handlingsplan för personer med funktionsnedsättning. För att ta några exempel.

Kanske ska jag idag också skicka ett pressmeddelande om något jag vill förmedla världen.
 
Att ha tid att grotta ner mig i frågor är lyx. Det blir en bra dag det här!
 
Men nu är kaffet slut. Dags för påfyllning och samvaro med kollegorna!
 
Have a good day!
 
 
 
/M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar