torsdag 19 april 2018

Mitt värsta fullmäktige hittills - men nu är det gjort

"Hosta och kärlek kan inte döljas." Och nu är det avslöjat för västmanlänningarna att jag har hosta. Hoppas min kärlek för Västmanland var lika tydlig som hostan vid gårdagens fullmäktige...



På grund av den envisa hostan blev det ingen sömn natten till onsdagen. Istället en hel del funderingar på hur jag skulle lyckas ta mig igenom alla debatter ihop med hostan.

Tacksam att den höll sig undan skapligt då det var dags att säga nåt. Särskilt sjuk är jag inte, då får man så klart ta och va hemma, även om det tar emot. Just de ärenden som är uppe kommer ju inte tillbaka någon annan gång.

I vilket fall. Efter tolv timmar tog även detta fullmäktige slut. Och tror det blir svårtslaget i min "det-värsta-liga". Utifrån hostande och sömnbrist. I ärlighetens namn finns det tidigare inget särskilt jobbigt fullmäktige, bara svåra och långa.

Jag känner mig mycket nöjd med att ha klarat av att ställa den viktiga frågan till socialdemokraterna om de tänker använda statsbidraget som ska gå till förlossningsvården, till att försöka öppna fler vårdplatser för sjuka nyfödda eller för tidigt födda barn (neonatalvård), men nej. De vill vänta till den nya sjukhusbyggnaden är klar om så där sju år.

Och så har jag fått det svart på vitt, vilket innebär att jag får lägga in en växel till.

För ge mig tänker jag inte göra!


/M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar