torsdag 11 maj 2017

Nu vaknar saker och ting till liv




Det kanske är våren som gör att idéerna spirar mer än nödvändigt i huvudet och vill komma ut.

I vilken ände ska jag börja?

Är så skönt med lite erfarenhet som säger att det blir tid - det kommer en tid - då saker och ting passar in. För 10 år sedan ville jag helst göra allt samma vecka. Det var svårare att bli nöjd med sin insats då.

Men högsta prioritet just nu är den budget som Kristdemokraterna jobbar med tillsammans med alliansvännerna. Där kommer någon av de idéer som nu finns i mitt huvud förhoppningsvis finnas med som förslag.

Frågan är vilka förslag som kommer i den rödgröna regionbudgeten. Vad tror ni?

Jag gissar på något som handlar om "gratis". Något som handlar om att återta driften från privata aktörer till egen regi. Och något som handlar om det som är tidens melodi - digitalisering.

Jag ser så mycket fram emot den tid som kommer nu. Bara 1,5 år kvar till valet. Temperaturen är på väg upp - inte bara utomhus.

Roligt, roligt roligt.

Du kanske vill vara med i min grupp? Hör av dig i så fall.





/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar